pomiń intro

Zobaczvideo

Postaw naZdrowe odżywianie

Bomba witaminowa!

Brakuje ci energii? Szybko się męczysz? Masz problem z odpornością? Mamy na to sposób! Sprawdź dlaczego warto zamienić drogie substytuty diety na owoce i warzywa. Niech moc zawsze będzie z tobą ;)!

Owoce i warzywa są naturalnym źródłem witamin i minerałów. Zawarte w nich związki chemiczne regulują prawidłowy przebieg wielu procesów życiowych. Z witamin zawartych w owocach i warzywach należy wymienić przede wszystkim witaminę C, A, P. Niektóre warzywa zawierają w większych ilościach także witaminy grupy B (B1, B2, B6) oraz witaminę K.

Wzór na energię?
E=witaminy

Nie bądź burak, pędź do kuchni po soczyste jabłko lub świeżo wyciskany sok!

STOP otyłości i nadwadze!

Lubisz sobie podjeść, prawda? Paluszki, chipsy… brzmi smacznie i znajomo? Twój organizm zakolegował się już z tkanką tłuszczową, która zajmuje kolejne części ciała. Przyznaj się, szukasz diety cud... a my ją mamy! Zamiast nieskutecznych tabletek, które „schudną za ciebie” oferujemy pyszne, smaczne i zdrowe posiłki!

Świeże owoce i warzywa są niskokaloryczne, zawierają minimalne ilości tłuszczu oraz są źródłem błonnika, który reguluje metabolizm oraz usuwa toksyny z organizmu. Błonnik pomaga zredukować masę ciała dzięki zwiększaniu uczucia sytości przy spożywaniu mniejszych porcji.

Produkty, zawierające najwięcej błonnika (na 100 g/ml) są najlepszym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów.
Swoje posiłki wzbogać o produkty:

  • fasola czerwona 25 g
  • fasola biała 15,7 g
  • soja 15,7 g
  • groch 15 g
  • marakuja - ok. 15,9 g
  • daktyle - 8,7 g
  • czarne porzeczki 7,9 g
  • czerwone porzeczki 7,7 g
  • jeżyny 7,3g
  • maliny 6,7g
  • chrzan 7,2g
  • koper 6,1g
  • pietruszka korzeń 4,9g
  • zielony groszek 6g
  • bób 5,8g
  • fasola szparagowa 3,9 g
  • botwina 4,4g

Nie bądź burak! Wzbogacaj każdy z 5 posiłków w ciągu dnia o świeże owoce i warzywa! Im więcej jesz – tym więcej chudniesz, musisz tylko wiedzieć co wybierać.

Zdrowa mama

O swoje zdrowie, a w szczególności o dietę powinny zadać przyszłe mamy.
Jedzenie „za dwoje” wcale nie musi oznaczać przybierania nadmiernej liczby kilogramów. Jeśli składniki swojej diety odpowiednio zbilansujesz – nie pożałujesz!

W ciąży następuje zwiększone zapotrzebowanie na wiele składników energetycznych. Odpowiednio dobrane posiłki wpływają na prawidłowy rozwój dziecka, wzmacniają odporność, dodają energii i dobrego samopoczucia.

Kobiety w ciąży powinny zajadać się we wszystkich owocach i warzywach, z naciskiem na:

  • zawierające szczególne dużo witaminy C i kwasu foliowego: buraki, marchewki, pomarańcze, brukselki, kapusta włoska

  • dieta powinna być bogata także w warzywa i owoce będące źródłem beta-karotenu między innymi:
    liście pietruszki, szpinak, cykoria, sałata, pomidory, suche nasiona roślin strączkowych.

Nie bądź burak! Chrup za dwoje. Na zdrowie!

Bądź wiecznie młody

Młodość i piękny wygląd w zasięgu ręki – bez ingerencji chirurga ;).
Zastąp drogie kremy i suplementy diety zdrowymi posiłkami.

Borykasz się z cellulitem? Ananas ujędrnia skórę, awokado ją regeneruje, a figi wzmacniają! Włosy na głowie wołają o pomoc? Jabłko oczyszcza włosy, a grejpfrut je wzmacnia. Wstydzisz się przebarwień na skórze? Kokos łagodzi przebarwienia, morela przyśpiesza regenerację naskórka, a melon przeciwdziała powstawaniu zmarszczek. Do nawilżenia i odświeżania skóry użyj brzoskwini, która dodatkowo wygładza zmarszczki. Zamiast toniku używaj cytryny, która zapobiega powstawaniu wolnych rodników oraz wygładza skórę.

Nie bądź burak, wyglądaj olśniewająco!

Sokoli wzrok

Wielogodzinna praca przy komputerze, zanieczyszczone pyłami i spalinami powietrze, klimatyzacja, promieniowanie słoneczne… a w konsekwencji podrażnione, zaczerwienione, suche i piekące oczy.

Odpowiednią dietą możemy minimalizować ryzyko chorób oczu. Pomoże nam w tym spożywanie bogatych w przeciwutleniacze owoców i warzyw - im bardziej kolorowe, tym lepiej!

Co jeść, żeby lepiej widzieć:

  • owoce i warzywa zawierające witaminę C - cytrusy, kiwi, brokuły

  • owoce zawierające witaminę E np. awokado

  • warzywa zawierające luteinę i zeaksantynę - szpinak, kapusta włoska (inne ciemnozielone warzywa)

Nie bądź burak, jedz kolorowo!

Wulkan energii

Wielogodzinna praca, stres, zmęczenie… Mamy dla ciebie prawdziwie rewolucyjny powershot ;)

Zamiast chipsów wybierz marchewki, jabłka, a słodkie napoje zastąp świeżymi
i orzeźwiającymi sokami owocowymi! Efekt gwarantowany! Jest moccc!

Zdrowe produkty, które dodadzą ci energii i niezbędnych witamin:

  • zielone warzywa (np. szpinak, brokuły czy szparagi) - znajdziesz tam kompleks witamin z grupy B oraz niezbędne dla podwyższenia energii żelazo i magnez

  • kiełki - są podstawowym produktem dodającym energii, dodatkowo ożywiają, wzmacniają oraz regenerują organizm

  • brzoskwinie – jedne z najbardziej energetyzujących owoców. Zawarte w nich składniki odżywcze są łatwo
    przyswajalne i po ich zjedzeniu od razu poprawia się samopoczucie

  • wyciskane soki warzywno-owocowe

Nie bądź burak, zastąp kawę świeżo wyciskanym sokiem i pożegnaj się ze zmęczeniem!

Popraw sobie humor

Brak energii, chęci i nastroju do żartów czy uśmiechu? Czas na zmiany – nie protestuj i przetestuj!

Jedzenie jest idealnym sposobem na poprawę złego nastroju. Ile razy odczuwając skrajne emocje „leczymy się” kawałkiem czekolady, batonikiem czy szybkimi przekąskami! Przez spożywanie takich produktów czujemy się ociężali, często mamy problemy z utrzymaniem prawidłowej masy ciała.

Warzywa i owoce to idealny substytut słodkości. Są nie tylko pyszne, ale i słodkie, zawierają małą ilość tłuszczu oraz kalorii. Dzięki zdrowym przekąskom nie tylko poprawimy swoją odporność, dostarczymy organizmowi niezbędnych witamin i minerałów, ale także wpłyniemy na poprawę metabolizmu i oczyścimy organizm z toksyn.

Nie bądź burak, zastąp słodycze warzywami!

Poczuj orzeźwienie

Latem przez upały często czujemy się zmęczeni, spożywamy duże ilości płynów, niestety wybierając te słodzone, które nie gaszą pragnienia, lecz je potęgują. Sezon letni jest niezwykle bogaty w rodzime owoce i warzywa - wykorzystaj to!

Owoce i warzywa dzięki zawartości witamin i minerałów są doskonałym sposobem na orzeźwienie. Możemy spożywać je w formie koktajli, miksując ulubione świeże owoce czy warzywa z kwaśnym mlekiem czy jogurtem. Spożycie koktajli nie tylko orzeźwi, ale i przyczyni się do usunięcia toksyn z naszego organizmu. Postawmy także na sałatki. Świeży i zdrowy lunch w postaci sałatki nie obciąży naszego organizmu, nie będziemy czuć się senni i zmęczeni a orzeźwieni!

Nie bądź burak, zamiast coli wybierz soczek i poczuj różnicę!

Zapobiegaj chorobom

Każdy z nas chce być nie tylko piękny, młody, ale przede wszystkim zdrowy! Naukowcy już nie raz udowadniali, że spożywanie odpowiedniej ilości warzyw i owoców przyczynia się do zapobiegania różnym chorobom.

Zadbaj o siebie spożywając lecznicze posiłki. Owoce i warzywa są niezwykle zdrowe oraz wpływają na poprawę pracy organizmu oraz zapobiegają wielu groźnym chorobom. Wiąże się to z zawartością w produktach witam oraz minerałów. Sprawdź jakie witamy znajdziesz w poszczególnych produktach.

Witamina C - zwiększa odporność organizmu, wpływa na wytwarzanie kolagenu, przyspiesza gojenie ran oraz zrastanie kości. Odpowiada za sprawne funkcjonowanie układu krwionośnego i serca, obniża ciśnienie krwi, chroni przed wieloma chorobami (miażdżycą, nowotworami, cukrzy). Najwięcej witamy C znajduje się w: owocach dzikiej róży, owocach jagodowych i cytrusowych; truskawkach, malinach, burakach, warzywach kapustnych, papryce, pomidorach, ziemniakach, chrzanie.

Masz pytania?Zadaj je ekspertowi!

mgr inż. Agnieszka Liczbańska-Śmieszek

Poradnia Dietetyczna Dobry Dietetyk

Absolwentka wydziału Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, kierunkowych studiów podyplomowych z zakresu dietetyki oraz z zarządzania jakością żywności. Uczestniczka wielu szkoleń o tematyce żywieniowej i dietetycznej. Specjalizuje się w profilaktyce żywieniowej chorób takich jak: otyłość, cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, nowotwory, choroby nerek, niedoczynność tarczycy, nietolerancje pokarmowe. Prowadzi poradnictwo żywieniowe dla dzieci w wieku szkolnym, kobiet ciężarnych, jak również dorosłych chcących zmienić swoje nawyki żywieniowe.

Napisz do mnie
x

Pytanie do eksperta

Dziękujemy. Twoja wiadomość została wysłana.

Blog kulinarny All For PlanetGotuj pysznie i zdrowo

Szparagi z jajkiem

Nie każdy wie, że szparagi to jedno z najbardziej pożywnych warzyw. Pełne witamin i składników mineralnych powinny bardzo często gościć na naszych stołach. Najlepsze szparagi znajdziesz w maju i czerwcu, tak czy inaczej pamiętaj zawsze o wybieraniu jędrnych pęczków, które trafiły na Twój ulubiony stragan prosto z pola.

Jajko to jeden z wielu wspaniałych towarzyszy szparag. Proponowane w przepisie „ouef poche”, czyli jajko w koszulce jest bardzo proste w przygotowaniu. Wystarczy zagotować litr wody, dodać 5 łyżek octu i poczekać aż się zagotuje. Następnie zamieszaj wodę, a w powstały na...

Carpaccio z buraków

Najlepsze buraki znajdziemy na rynku wczesną jesienią kiedy są już duże i słodkie, ale to danie nadaję się na każdą okazję, o każdej porze roku. Buraki są szczególnie smaczne po upieczeniu, ponieważ pieczenie pozwala wydobyć ich naturalną słodycz oraz skoncentrować walory smakowe w środku bulwy.

Ważne jest aby wybrane przez nas buraki miały ok 6-7 cm średnicy. W trakcie pieczenia buraki zmniejszą się i będą miały idealną wielkość dla uzyskania naszej kompozycji.

Gołąbki Daisuke po japońsku

Tradycyjne Polskie danie? Nie tym razem! Gołąbki japońskiego szefa restauracji Jadalnia Daisuke to zupełnie inna odsłona tej potrawy. Sekretem dania jest farsz, który przygotowujemy w 100% z wołowiny. Najlepiej użyć części krzyżowej-górnej, jeżeli uważasz że jest ona dla Ciebie zbyt tłusta użyj części zrazowej.

Pamiętaj o dwóch czynnościach! Po pierwsze starannie osusz każdy liść kapusty ścierką lub ręcznikiem papierowym oraz rozgnieć końcówkę każdego liścia pięścią lub tłuczniem aby ułatwić sobie zawijanie.

Wiosną i latem do sosu warto użyć pomidorów malinowych, które nadadzą...

Letnie warzywa

Wybierając się na rynek po warzywa warto zawsze w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na te, które w danym momencie są młode i delikatne. Młode ziemniaki, marchewka czy buraki dodadzą naszej potrawie niepowtarzalnego aromatu. Pamiętaj tylko aby nie obierać ich ze skórki, wystarczy dokładnie umyć i delikatnie oczyścić na przykład szczotką drucianą.

Potrawę najlepiej przygotowywać w żeliwnym garnku (tzw. Cocotte), który lepiej przewodzi i utrzymuje ciepło po wyjęciu z piekarnika.

Sałatka z kopru włoskiego

Koper włoski, znany także jako fenkuł, to roślina należąca do rodziny selerowatych pochodząca ze strefy śródziemnomorskiej. Jego lekko anyżowy smak dodaje potrawą świeżości i jest idealny składnikiem wielu wiosennych i letnich kompozycji.

Przygotowując koper do naszych potraw warto pokroić go w plastry, a następnie wrzucić do miski z wodą i lodem na dosłownie 30 sekund, następnie osusz go dokładnie w wirówce do sałaty. Ten zabieg sprawi, że będzie cudownie chrupiący i sprężysty.

Odwiedź blog

Burakw Twoim mieście

Poznań
15-16.06.2013

Warszawa
22-23.06.2013

Trójmiasto
29-30.06.2013

Relacja ze spotkania z burakiem w Poznaniu!

<
>
x

Relacja ze spotkania z burakiem w Warszawie!

<
>
x

Relacja ze spotkania z burakiem w Trójmieście!

<
>
x

Kupburaka

Już wkrótce!